donderdag 31 december 2015

Deze dag in digitaalverleden.nl

Op oudjaarsavond 1980 

  

werd het jaar op televisie uitgeluid met een digitale klok. Deze werd geproduceerd op een Apple IIe. Het idee was afkomstig van Samuel Meyering, dierecteur van het softwarebureau Paralax. 


Voor de introductie van internet was er reeds een informatie-industrie in Nederland. Het boek Toen digitale media nog nieuw waren geeft een overzicht  van die periode vanaf 1968 tot 1997. Bestel het boek a 29,95 euro (zonder verzendkosten) op http://bit.ly/1DYjRSN






 


2 opmerkingen:

  1. Ik herinner me die balletjesklok nog zo goed. Het was iets Magisch!
    Ik had al een home computer sinds 1978 (Tandy TRS80), en zo iets op TV was als een soort erkenning voor mijn enthousiasme voor deze hobby.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Unknown: Je was er vroeg bij met een Tandy TRS80. In 1980 was mijn eerste zakelijke PC een Superbrain (over AI gsproken). In 1983 reisde ik veel en kocht een Tandy Model 100. Die is nu onderdeel van de Collectie Jak Boumans en werkt nog steeds.

    BeantwoordenVerwijderen